Σημαντικές οδηγίες για το Καλοκαίρι

Συμβουλές για το καλοκαίρι

Η θερινή ζέστη είναι γεμάτη με πιθανούς κινδύνους για τα άτομα με διαβήτη. Εάν είστε διαβητικός, οι ειδικοί λένε ότι πρέπει να λάβετε ειδικά μέτρα για να διατηρήσετε το σάκχαρό σας στο αίμα σε σωστά επίπεδα.

Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι το άγχος της θερμότητας μπορεί να αυξήσει ή να μειώσει την τιμή του σακχαρώδη διαβήτη“, λέει ο ενδοκρινολόγος Betul Hatipoglu, MD

Πάντοτε να φοράτε καπέλο, δροσερά και ανοιχτόχρωμα ρούχα, αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας, αλλά και ειδικά παπούτσια για μέσα και έξω από τη θάλασσα.

Η άμμος ενδέχεται να κρύβει αιχμηρά αντικείμενα, όπως σπασμένα γυαλιά, καθώς και μύκητες και μικρόβια με κίνδυνο να επέλθει μόλυνση αν τραυματιστείτε. Για αυτό δεν πρέπει να περπατάτε ξυπόλητοι.

Σημαντικό: ΟΧΙ σαγιονάρες για να μην τραυματίζεται το πρώτο και το δεύτερο δάχτυλο.

Προσοχή στις θάλασσες που έχουν τσούχτρες και αχινούς.

Προσοχή στα τσιμπήματα από έντομα.
Έαν σας τσιμπήσει κάποιο έντομο τηλεφωνήστε αμέσως  στην  Κλινική  ‘Διαβητικό Πόδι’ 6944.575440.

Αντισταθείτε στην επιθυμία να φορέσετε άβολα παπούτσια. Τα μοντέρνα σανδάλια και οι λεπτές σαγιονάρες μπορεί να φαίνονται
χαριτωμένες αλλά δεν αξίζουν τον κίνδυνο. Να φοράτε πάντα άνετα παπούτσια που να ταιριάζουν στα πόδια σας. Βεβαιωθείτε
ότι το εσωτερικό των παπουτσιών σας είναι ομαλό και δεν υπάρχει κάτι να τρίβεται με τα πόδια σας. Είναι καλύτερα να φοράτε πάντα
κάλτσες.

Μείνετε ενυδατωμένοι. Πίνετε πολλά ηλεκτρολυτικά ισοτονικά υγρά όπως αθλητικά ποτά για να αντικαταστήσετε αυτό που χάνετ. Βεβαιωθείτε όμως ότι έχετε λάβει υπόψη σας την περιεκτικότητα σε σάκχαρα των αθλητικών ποτών.

Παρακολουθήστε για τυχόν σημάδια εξάντλησης λόγω θερμότητας. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν ασκείστε ή εργάζεστε έξω. Εάν αισθάνεστε ζάλη ή λιποθυμία, έχετε υπερβολική εφίδρωση ή εάν αναπτύξετε πονοκεφάλους, κρύο ή κολλώδες δέρμα, μυϊκές κράμπες, ταχυκαρδία ή ναυτία, μετακινηθείτε σε ένα πιο δροσερό μέρος, πίνετε υγρά και αναζητήστε ιατρική βοήθεια.

Μην ξεχνάτε τις προφυλάξεις σχετικά με τις θερμές καιρικές συνθήκες. Βεβαιωθείτε ότι πίνετε πολύ νερό, εφαρμόστε αντηλιακό και φορέστε γυαλιά ηλίου σε ζεστές, υγρές ημέρες.

Να έχετε μαζί σας νερό και σνακ. Υπάρχει κίνδυνος υπογλυκαιμίας και αφυδάτωσης. Θα πρέπει να κάνετε συχνές μετρήσεις σακχάρου λόγω της αυξημένης ζέστης (οι ταινίες μέτρησης σακχάρου θα πρέπει να φυλάσσονται σε μέρος σκιερό και σε θερμοκρασία μικρότερη των 30°C).

Θα πρέπει πάντα να έχετε μαζί σας στην θάλασσα ένα βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών το οποίο θα τοποθετείτε σε δροσερό μέρος και θα περιέχει τα ακόλουθα:
1. προμήθειες ινσουλίνης (διατηρείται σε ψυγείο)
2.  συριγγών, βελονών, ταινιών μέτρησης σακχάρου, μετρητή σακχάρου
3. βαμβάκι
4. οινόπνευμα
5. ένεση γλυκογόνου

Κρατήστε την ινσουλίνη σας δροσερή. «Η ινσουλίνη είναι μία πρωτεΐνη σαν ένα αυγό», λέει ο Dr. Hatipoglu. Εάν αφήσετε ένα αυγό έξω, θα χαλάσει. Έτσι, τα φιαλίδια ινσουλίνης χρειάζονται προστασία σε ακραίες καιρικές συνθήκες, ζεστές ή κρύες. Εάν περνάτε μια μέρα στην παραλία, αποθηκεύστε τον μετρητή γλυκόζης αίματος, την ινσουλίνη και τα ενέσιμα φάρμακα για διαβήτη τύπου 2 σε ένα ψυγείο.

Μην τα αφήσετε στο αυτοκίνητο όπου οι θερμοκρασίες μπορούν να υπερβούν τους 120 βαθμούς σε μία ζεστή μέρα. Εάν έχετε αμφιβολίες σχετικά με την ινσουλίνη σας, καλύτερα να την πετάξετε και να αγοράσετε μία καινούρια.

Βεβαιωθείτε ότι η αντλία ινσουλίνης παραμένει δροσερή ή καλυμμένη. Οι αντλίες της ινσουλίνης είναι συνήθως ασφαλείς όταν στρέφονται κατά του σώματος, αλλά εάν πηγαίνετε κάπου την ημέρα που οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, φροντίστε να τις καλύψετε ή να χρησιμοποιήσετε μια συσκευή ψύξης έτσι ώστε να τα διατηρήσετε.

Επιπλέον φροντίδα για τη νευροπάθεια 

Δείξτε μεγαλύτερη προσοχή εάν έχετε νευροπάθεια – βλάβη στα νεύρα που ελέγχουν τις ακούσιες σωματικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου του καρδιακού παλμού, της αρτηριακής πίεσης και της εφίδρωσης. “Όσο το δυνατόν περισσότερο, θα πρέπει να αποφεύγετε να είστε σε θερμοκρασίες υψηλότερες από 29 βαθμούς Κελσίου”, λέει ο Dr. Hatipoglu.

Πρέπει επίσης να φοράτε παπούτσια που προστατεύουν επαρκώς τα πόδια σας. Αυξημένη εφίδρωση τους τα καθιστά πιο επιρρεπή σε μαγιά ή μυκητιασικές λοιμώξεις, φλύκταινες ή ανοικτές πληγές. “Εάν έχετε νευροπάθεια και δεν αισθάνεστε το κάτω μέρος των ποδιών σας, οι σαγιονάρες ή τα ανοιχτά παπούτσια μπορεί να μην παρέχουν επαρκή υποστήριξη ή να σας εκθέσουν σε τραυματισμούς που αυξάνουν τον κίνδυνο των ελκών, των κυψελών και ούτω καθεξής”.

Είναι σημαντικό να δίνετε προσοχή στο πώς αισθάνεστε όταν ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες και να έχετε ένα καλό πρόγραμμα για να διατηρήσετε το σάκχαρο σας σε καλό επίπεδο. Εάν δεν αισθάνεστε καλά, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με το γιατρό σας.

Μάθε περισσότερα!

Επικοινώνησε με τους ειδικούς & κλείσε άμεσα ένα ραντεβού.

210.68.62.490  | 210.69.27.331